Thursday, November 18, 2010

just for you.

bismillah.

segala puji bagi Allah. cuti yang sangat bermakna pada kali ini. raya haji kat sini memang tiptop! hehe. bermula dengan percutian ke mansurah selama 3 hari 2 malam. macam-macam kenangan yg dpt dibina disana. manis atau pahit. paling sedih sekali, bila kamera hilang di pasar sikah. rasa tersentap bila tiba-tiba kamera dalam beg husnaa yakni kamera saya dah hilang. hampir tertumpah air mata ( tak pun sebenarnya ). tetiba teringat segala-galanya dari Allah. dari Dia ia datang, dan menjadi hak Dia untuk mengambilnya balik daripada kita. jadi, redha je la. bak kata kakma, bahagia itu adalah saat kau meredhai bagaimana kehidupanmu. jangan resah bila susah kerana susah mendidik sabar. apa lagi yang diperlukan dalam hidup melainkan menjadi hamba yang sabar. adik sangat2 suka ayat-ayat ini. terima kasih. <3>
p/s : jadi, xdela gambar2 di mansurah yang sakan berposing tu. nk tgkp gne phone pun mcm xbsemangat lg. hhehe. abg, adk igt kate2 abg tym adk kol artu, ' xpe dik, i.Allah tahun depan adk balik abg belikan kalu abg ade duit. ' hehe


sejarah yang hebat oleh seorang pahlawan islam yang hebat demi menakluk tanah dan kawasan yang dugaannya hebat.
sangat bersyukur dapat baca buku ni. dalam masa kurang sehari. hebat x? hee
terharu, teruja, terindah, terbaik.
maghilah pakat-pakat baco belako. biar tertiup semangat mmperjuangkan islam itu.
antara babak yang mengharukan, ' lalu azan berkumandang dan solat berjemaah didirikan di Masjidil Aqsa setelah lebih 80 tahun tidak dilaksanakan ' lebih kurang macam ni la ayatnya.
siapakah agaknya bakal menakluk kembali jerusalem kalau bukan kamu?
p/s : kak lalah, jgn lupa pesanan adk ye. dengan sultan muhammad al-fateh sekali. hehe

proceed to the most precious moment in this month! raya haji. sangat sangat best raya tahun ni. raya pertama dan kedua beraya paling sakan. kat malaysia pun tak macam ni. keluar seawal lapan pagi dan habis semua program seawal 9 malam. tapi ada la jugak yang balik rumah kejap-kejap tu. inilah antara hasil-hasilnya. malas nak cerita panjang-panjang.


kami pelajar-pelajar perubatan azhar dan alex ( shaq sorang je ) mengucapkan selamat hari raya aidiladha.


farizah bersama unta perubatan. sempat lagi dia. hee.


nah, cik ha bagi. kakak satu abang satu. pilihla mana-mana pun.


sungguh rajin mereka membuat kek. saya tolong makan je. empat orang nama yang selebihnya tu yang buat. tapi ada juga namaku. khamsamida. hehe. ;)


saya sangat bersyukur atas segala ketentuan dan pertemuan yang ditentukan Allah ini. jadilah hamba yang sentiasa bersyukur, sentiasa redha, sentiasa taat, sentiasa sabar dan sentiasa membawa manfaat kepada orang lain. i.Allah.

wasalam

2 comments:

  1. gamba2 ni adk amik ng kamera sape? mcm cntik je gmba tu.<<>>

    ReplyDelete
  2. gune phone je. cntik kan? dorg pun puji camera phone adk cntek. hehe

    ReplyDelete